Wednesday, October 14, 2009

المفروض ماقولش بس هاقول لإنه يهمني إنه هو بالذات ماعديهوش
" من كنترول إنفلونزا الخنازير"

· أنا "كسواين فلو" إنفلونزا خنازير يعني باضحك من جوايا أوي ، بقى كل اللي شاغلكم مع دخول الدراسه ، الكمامه والصابونه الديتول والمروحه في كل فصل اللي هاتسهل عليّا نقل العدوى من آخر طالب ورا على اليمين لأول طالب قدام على الشمال جنب باب الفصل ، رغم إنها من وجهة نظركم وسيله للتهويه والوقايه من المرض .

· الموضوع أكبر من كده بكتير أنا مأموره إني أسخنكم وأكسر جسمكم وأزلزلكم واسبب ذعر واقللكم عشرين مليون وممكن أزود ، ووزير صحتكم على علم وقال ده؛صدقوه المره دي ، وبأكدلكم أنا إنه الرقم حقيقي والوزير مازودلوش أصفار .... مسيركم تصدقوا، وهاثبتلكم بنفسي.


· وزير صحتكم صرح إنه إستعد لي بالمقابر الجماعيه، ولو بصينا لربع الكوبايه المليان هانكتشف إن المقابر الجماعيه هاتساهم في القضاء على البطاله، وآهو كل واحد يحفر قبره بإيده، أو مش بعيد من حفر مقبرةً لأخيه دفن فيها.

· وأي حد عيِّان يترجوه يستنى ومايموتش قبل مايوصل المصل " الغايب حجته معاه".

· أنا اللي مطمنني إنه بدري أوي لسه على وصول المصل ، مصر لسه ها..تفاصل مع الصين في سعره، وهاتصبر شويه لما الصين تنزل ديسكونت 50% على المصل، أو تستنى زكاة الصين من المصل، وعلى مايوصل المصل على شهر 11، يكون أنا ماشيه وباطلعله لساني كمان.

· وزي ماوجعوا دماغكم بدور الينسون في الوقايه مني ، والزنجبيل المغلي وعليه نعناع مطحون وكل ده على ليمونه بقشرها في الخلاط، والقرنفل كمان والشاي الأخضر والأحمر كل ده بيغنمكوا العدوى، بس اللي أنا عايزه أعمل سبوت عليه العرق سووووس ؛ ريأكشناتوا على وشكم مقرفه جدا "يبقى مش قدام حد بقى" بس هااااايل جداجدا.


· أتنبأ في الفتره اللي جايه إن العطارين وبياعين المناديل والعرق سوس نجمهم يعلا في السما ؛ لقرب كوكب الزهره منهم وحسن حظهم يقف ساتر بينهم وبين فكي المفترس هايتغنوا ويمثلوا الطبقه البورجوازية في مصر... ماغي فرح 2009.

· انا اللي مش فاهماه بجد طلبة اليومين دول، حد يرسيني العيال دي ايه إيه اللي جرأها عليّا وخلاها تتحداني بالشكل ده !! زي مايكونوا بيقولولي إحنا اهه، مش هي دي العيال اللي كارهه عيشتها من الدراسه والصحيان بدري، حليت دلوقتي ؟!! ولا هو الممنوع مرغوب؟ وحياة ربنا لولا إني ام وعارفه إنهم فلذات أكبادكم ماكنت أنبهكم للبوينت اللي جاية دي أبداً


· عيالكم خافو عليهم أوي من فخ المدارس اللي إتفتحتلهم دي ،خرجوهم من حسبة مصر الماديه مع لم مصاريف المدارس الخاصه والأجنبيه، ومايدخلش عليكم إن مصر مهمومه بالتعليم المنتهي الصلاحيه أكتر من كل الدول المتقدمه اللي وقفت الدراسه 3 شهور لإنها مش بتقدر قيمة ثرواتها البشريه بثمن.

· وغني عن التعريف إني أقول أعراضي، بس بفكركم إني باخد على خوانه ، وكله هوب هوب في السريع ؛ يومين ثلاثه ، هاتلحق فيهم تصالح ربنا؟؟؟؟؟؟



· بالك إنت لو سرطان كنت أقول لك في فرصه ييجي 6 شهور تتوب ؛ الألم والعذاب النفسي والكيماوي والإشعاع بيطهروا من الذنوب وتقابل ربنا نظيف، لكن أنا مش بالحق أخفف من ذنوبك ، هاتروح لربنا زي مانت ثقيل بذنوبك, مش هاتلحق تتوب........ يبقى من دلوقتي
، أو من إمبارح لوينفع.

· ماعرفش إذا كان إسمك معايا في المنيو ولا لأ بس لو فعلا أنا على عشرين مليون هايبقى الوضع قاسي جدااااا لو عشت ومات ثلاث إرباع أهلك وحبايبك.

· أقوى سلاح غايب عنكم هو الدعاء ، " الدعاء بيرد القضاء"، كثفوا الدعاء إن ربنا يلطف بيكم وبالعالم كله.